Mötestrender 2017

Lära för Livet bad mötesevangelisten Micke Darmell att spana lite när det gäller mötestrenderna för 2017.
Resultatet? Jo, större krav, mindre kaffe och mer innehåll.

Slut på ordermottagandet och pratet om eftermiddagskaffet. Trenden är mer innehåll, syfte och mål med konferensen. Och mindre kaffepaus.

Trenden är tydlig och Systembolaget är ett föredöme, när det gäller utvecklingen av kundrelationen.

-I dag kan du gå till Systembolaget och fråga om ett vin till vilken maträtt som helst och alltid få bra råd, oavsett maträtt och plånbok. En medveten utveckling som varit till gagn för kunden, säger Micke Darmell.

Micke Darmell menar att en liknande kursändring måste ske inom flera branscher.

Det viktigaste blir mer och mer syfte och mål med mötet och hur arrangören kan bidra till kundens önskemål.  Konferensarrangörerna kommer att behöva utbilda personalen och sedan jobba mycket mer proaktivt för att möta kraven och konkurrensen, långt bort från bara kaffet, säger Darmell.

-Den senaste årliga kundundersökningen från Resegeometri visar exakt samma mönster. Kunderna vill ha mycket mer hjälp med innehållet 2017, säger Micke Darmell.

-Kraven på kvalitet från mötesköparna ökar kraftigt, ibland till och med så mycket att de startat egna konferensanläggningar för att möta organisationens krav på riktigt bra möten. IKEA är en sån aktör som löser många stora möten och konferenser själva i dag, avslutar Micke Darmell.

Vill du boka Micke Darmell internt till ditt företag?

Vill du veta mer om mötestrenderna 2017?

Kontakta vår eminenta talarförmedlare Annika Lorenzson via telefon 031-733 33 30 eller mejla till annika.lorenzson@lfl.se