Employer Branding – vässa arbetsgivarvarumärket

En av vårens nyheter!

Att attrahera rätt kompetens spelar större roll än någonsin. Det är avgörande att få engagerade medarbetare som vill stanna och utvecklas med företaget/organisationen. Så hur vässar du företagets erbjudande och arbetar smartare med hur ni uppfattas som arbetsgivare?

Kompetensbrist och svårigheter med att attrahera och behålla arbetskraft är nu en av Sveriges största utmaningar inom de flesta branscher – både hos privata och offentliga arbetsgivare. Värdet av att vara en attraktiv arbetsgivare ökar.

Under en halvdag  får du överblick över hur du kan lägga upp en strategi och komma igång direkt med att nå potentiella målgrupper och se till att dina nyckelspelare stannar kvar. Anna ger massor av värdefulla tips och idéer samt konkreta exempel på hur företag arbetar internt och externt med sitt varumärke som arbetsgivare.

Ur innehållet:

  • Vad är Employer Branding?
  • Kartlägga målgrupper – internt och externt
  • Stärka kommunikationen kring oss som arbetsgivare
  • Strategisk kompetensförsörjningsplan
  • Arbetsgivarlöfte – hur kan det se ut?
  • Räkna hem investeringen. KPI:er

Orter våren 2019

  • Uppsala 11 april kl.14.00-17.00
  • Linköping 16 maj kl.14.00-17.00

Med reservation för ändringar, som då skickas ut via mejl.
Samtliga lokaler är centralt belägna i respektive ort som föreläsningen äger rum.

Erbjudande: Gå 5 personer – betala för 4!

Boka tidigt pris: 795kr/person ex moms, när du anger rabattkoden
“Boka tidigt” i din bokning. 
Gäller fram till 1 månad innan respektive föreläsningstillfälle. Ordinarie pris: 995 kr/person ex moms.
Fika och arbetsmaterial ingår i priset.