Åsa Ida Persson

“HOW TO SHAPE THE FUTURE AND CREATE A BUSINESS BEYOND TIME, MONEY AND FEAR”

När Ida P började utveckla sin föreläsning var hennes insikt att vi är inne i en ny tid. Teknikens framfart förändrar världen och konsumenten förändras med den. Helt plötsligt har företag en kund och mottagare av sitt budskap där syftet börjar ifrågasättas och där egen personlig utveckling är minst sagt viktig. Kunden börjar få en önskan om att tjäna pengar och vilja att se sig själv; se mig, följ mig! Fokus förskjuts undan för undan.

Ida P låter sina åhörare följa med i sin omvärlds – och konsekvensanalys. Hon ger konkreta tips och inspiration till nya kommunikations – och affärsmodeller, som till exempel att börja kommunicera mer holistiskt, skapa ekosystem, vara långsiktig och ha ett djupt budskap som svarar på frågan – varför? Det är helt enkelt dags att skapa ett högre syfte med sin kommunikation men även affär. Det är också dags att låta konsumenten tjäna pengar på företagens affär. Vi är inne i en ny tid!

Ida P förmedlar sitt budskap på ett proffsigt sätt samtidigt som hon bjuder på sin härliga, lite busiga karisma. Hennes föreläsning innehåller undersökningar kring utmaningar som många företag står inför idag, verkliga case som hon genomfört och varit huvudansvarig för och konkreta lösningar för att nå framtidens konsument. Hon lämnar ett avtryck av glädje men även eftertänksamhet och affärsmässighet.

Hennes talarstil får åhöraren att skratta, utmanas och att ta med sig nya insikter. Många som har hört Ida P tala menar att hennes föreläsningar är som att se in i framtiden! Hennes föreläsningar kryddas med självrannsakan och en parallell personlig historia.

Om Ida P.

Ida P, är en väletablerad företagare som sedan 2006 samarbetat med multi-nationella bolag som Coca-Cola, P&G, Norwegian, Barncancerfonden, Bredbandsbolaget, Hemköp m fl. Hon är van vid att arbeta på såväl lokal som global nivå. Hennes expertis är kommunikation, affärsutveckling samt att bygga 360°- koncept. Men så hände en olycklig händelse i hennes liv …Crash boom bang! Hon var med om en bilolycka och var nära att dö. Ida P fick en andra chans i livet och började ställa sig frågor som: “Vad är viktigt i livet?”, “Vem är jag?”, “Vad är jag rädd för?” och viktigast av allt, “Vem vill jag vara, vad vill jag skapa?” Dessa frågor slog henne bokstavligen som ett knytnävsslag i magen. Hon beslöt sig för att använda sin tid och sitt engagemang för att skapa positiv förändring.

Hon beslöt sig för att använda sin tid och engagemang att skapa en kraft för positiv förändring och har sedan några år tillbaka haft fullt fokus på ett eget producerat 360° – koncept vid namn Ida P. Konceptet liknar så som hon själv jobbat tidigare med varumärken men även så som många studios jobbar i USA för att bygga världens största immateriella rättigheter och där storytelling är i hjärtat av allt. Ida P konceptet är globalt och målet är att det lanseras 2020/2021.

Bakgrund

  • Konceptutvecklare för varumärken som Coca-Cola, 3 (mobiloperatören), P & G, Pressbyrån, Glocalnet, hitta.se, Norwegian, Hemköp, Bredbandsbolaget, Barncancerfonden etc.

Föreläser om

  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Varumärke
  • Affärsutveckling
Föreläsare - Åsa Ida Persson

Vill du boka eller skicka en intresseanmälan?

För att boka Åsa Ida Persson och/eller få mer information, fyll i intresseanmälan nedan eller ring 031-733 33 30 / 08-796 60 30